Acasă » Karting

Karting

Profesor: Bercea Florentin

Cercul de karting este un cerc cu tradiţie în cadrul Palatului Copiilor Craiova. Cercul de karting se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 8-16 ani, cu deprinderi şi pasiuni privind mecanica şi conducerea .
Membrii cercului au ocazia să înveţe lucruri importante privind principiile mecanicii, funcţionarea motoarelor, conducrea auto şi circulaţia rutieră .
Elevii sunt repartizaţi pe trei grupe: începători, avansaţi şi performanţi.
Pe lângă cursuri membrii cercului de karting participă la acţiuni demonstrative de masă, precum şi la concursuri la nivel local, judeţean şi interjudeţean.

 

Profesor: Dinișor Sorin

Kartingul este un sport perfect pentru copiii dependenți de adrenalină și activități noi, cu spirit rebel și iubitori de cativități în aer liber.

Toți campionii mondiali de Formula 1 au intrat în lumea automobilismului „testând” mai întâi pista de karting, acesta fiind primul pas spre performanță, modul de a descoperi plăcerea de a conduce în siguranță.

Istoria lui a început în 1956, când un American asambla câteva țevi, realizând un sașiu pe care îl echppa cu un motor de la o motocositoare și inventând astfel ceea ce numim de atunci KART. În anii `70, kartimgul a devenit o adevărată școală de pilotaj pentru cei care aveau să devină piloți de Formula 1: Ayrton Senna, Alain Prost, Ricardo Patrese sau Michael Schumacher.

Kartingul este de departe cel mai sigur sport cu motor. Vârsta de la care se poate practica acest sport este de aproximativ 4 ani, atât fete cât și băieți, dar contează mult statura viitorului pilot (trebuie să ajungă la pedale, adică să aibă aproximativ 125 cm).

 

AVANTAJE ȘI DEZAVANTAJE

          Kartingul este un sport interdisciplinary. Kartul fiind un autoturism în miniatură presupune dobândirea de cunoștințe de inginerie mecanică (întreținere, reparații), dar și stăpânirea regulilor de circulație și de conducere.

          Dezvoltă calitățile gândirii și acele aptitudini și reflexe specifice care vor rămâne întipărite în mintea pilotului și îl vor ajuta foarte mult dincolo de pistă (la condus, la perceperea reală a faptului că strada nu este un circuit de curse, la fair-play-ul existent în sporturile cu motor), cât și la dezvoltarea implicit a unor aptitudini tehnice.

          Printre dezavantaje, cel mai important este costul ridicat, comparative cu alte sporturi – mai ales cele cu mingea, din cauza dotărilor/ echipamentelor care sunt necesare și închirierii circuitelor.