Acasă » Uncategorized » Despre noi

Despre noi

Palatul Copiilor Craiova

Domeniul Știință și tehnică aplicată

Informatică – prof. Rădulescu Claudia-Paulina

”De ce să aleagă elevii Informatica ?” Pentru că astfel vor avea ocazia să se conecteze la VIITOR: să își dezvolte competențele de utilizare a unui sistem de calcul, să utilizeze cele mai noi produse software din domeniu, să realizeze aplicații informatice care vor duce la dezvoltarea spiritului practic și inovativ,  să aibă o imagine globală asupra dezvoltării ştiinței, tehnicii și artelor audio-vizuale, să ajungă să utilizeze cu succes cele mai moderne mijloace de comunicare (…Internet, E-Mail, Chat…), să-și dezvolte competențele de exprimare, de argumentare, de teoretizare pe teme din domenii diferite. 

Cursul îşi propune să asigure o pregătire optimă a elevilor în domeniul IT/informaticii. Conţinutul este structurat în funcţie de gradul competențelor dobândite. 
Cursul are un caracter practic-aplicativ:

– grafică-aplicaţii pe diverse teme; 

– utilizarea unor mijloace moderne de comunicaţii şi tehnologii informatice stimulând învățarea interdisciplinară;

– redactarea unei reviste şcolare;

– colaborarea cu alte cercuri prin realizarea unor proiecte inerdisciplinare concrete;

– prelucrarea datelor experimentale, reprezentarea grafică a datelor experimentale, modelarea unor fenomene fizice;

– realizarea unor sarcini din viața cotidiană;

– folosirea diferitelor soft-uri interdisciplinare, platforme educaționale.

Vârsta minima: 6 ani

Operare și programare pe calculator – prof. Sanda Iuliana-Lucia

Cercul de Operare și programare pe calculator urmărește dezvoltarea competențelor de utilizare ale unui sistem de calcul, familiarizarea și utilizarea celor mai noi produse software din domeniu, realizarea aplicațiilor informatice care au ca rol dezvoltarea gândirii algoritmice, spiritul practic și inovativ și posibilitatea lucrului în echipă.

Stimularea creativității elevilor prin implicarea lor în realizarea diferitelor proiecte interdisciplinare, o abordare diferenţiată în funcție de vârsta elevilor și nivelul de pregătire (începători, avansați, performanță). În cadrul grupelor de începători copiii se familiarizează cu calculatorul, părţile componente ale acestuia, configuraţia unui calculator şi nu în ultimul rând tastatura şi cum se lucrează corect la tastatură cu toate cele 10 degete, apoi se parcurg câteva din cele mai importante utilitare Paint, Office Word şi Power Point, urmând ca în continuare să se transmită cea mai importantă componentă a primului modul, respectiv noţiuni introductive de programare, algoritmi, limbaje de programare (C++).

Principiul de bază al activităţii programare este acela de a oferi elevilor, în cadrul fiecărui capitol în parte a unui număr minim de noţiuni de bază repetate şi exersate în aplicaţii cât mai variate şi care merg de la simplu la complex. Astfel, noţiunile sunt prezentate diferenţiat la grupele de începători, respectiv avansaţi. La grupele de începători noţiunile sunt prezentate detaliat şi cu exemple cât mai diferite şi mai accesibile pentru a putea înţelege noţiunile respective; la grupele de avansaţi se reiau noţiunile şi se fixează cu exemple cu grad ridicat de dificultate.

La sfârşitul celui de-al doilea an de studiu, un elev trebuie să stăpânească şi să utilizeze cu siguranţă noţiunile de programare, să cunoască bine algoritmii fundamentali şi să realizeze singur programul conform algoritmului studiat. Din anul al treilea de studiu, un elev îşi perfecţionează cunoştinţele de programare, învaţă tehnici noi de programare şi participă în urma selecţiilor pentru lotul de performanţă la concursurile judeţene, interjudeţene şi naţionale de programare.

Cercul de Operare și programare pe calculator din cadrul Palatului Copiilor Craiova pe care îl conduc, îşi propune tocmai acest lucru. Oferta educaţională de faţă este propusă pentru grupe de programare începători, respectiv avansaţi, organizate pe grupe de vârstă. Noţiunile studiate pornesc de la noţiuni introductive despre calculatoare, cu grupele de începători, până la noţiuni de algortimi şi programe de nivel ridicat cu grupele de avansaţi. Noţiunile sunt gradate diferenţiat pentru elevii din ciclul primar şi respectiv pentru elevii din ciclul gimnazial, liceu.

Vârsta minimă: 6 ani

Operare și programare pe calculator – prof. Drăgnei Mihaela

Cercul de Operare și programare pe calculator se adreseaza tuturor copiilor intre 6 si 19 ani care doresc sa isi dezvolte competentele digitale.

Diversitatea aplicatiilor si programelor ii ajuta pe elevi sa se descurce in viata de zi cu zi.
La cercul de Operare și programare pe calculator  vom invata sa:

– utilizam soft-urile (Paint, Paint 3D, pachetul Office – Word, PowerPoint, Excel, Acces, PhotoScape – pentru plrelucrare imagini, Movie Maker – pentru realizare de video-uri), vom creea desene digitale, povesti, prezentari animate pe diferite teme, prelucrari imagini.

De asemenea, la cercul de Operare si programare pe calculator ne propunem să stimulăm dorinţa elevilor de a învăţa şi de a se acomoda cu transformările ce au loc în domeniul prelucrării şi transmiterii informaţiei cu mijloace moderne, de a se familiariza cu tehnicile de programare.

Vârsta minimă: 6 ani

Matematică aplicată în tehnică de calcul – prof. Toporan Nabi

Cercul de „ Matematică aplicată în tehnică de calcul” este destinat elevilor care manifestă interes deosebit şi capacităţi în studiul matematicii la un nivel care depăşeste cadrul programei analitice şi urmăreşte ca prin jocuri şi probleme să dezvolte la copii spiritul de observaţie, dorinţa de a găsi soluţii la probleme, plăcerea de a crea noi probleme, de a prezenta rezolvarea acestora într-un mod cât mai clar cu putinţă şi nu în ultimul rând, dezvoltarea memoriei şi testarea abilităţii şi isteţimii minţii.

Vârsta minimă: 10 ani

Matematică aplicată în tehnică de calcul – prof. Popescu Laura

Cercul de „ Matematică aplicată” este destinat elevilor din cls III-XII care manifestă interes deosebit şi capacităţi în studiul matematicii la un nivel care depăşeste cadrul programei analitice a obiectului matematică  şi urmăreşte ca prin jocuri şi probleme să dezvolte la copii spiritul de observaţie, dorinţa de a găsi soluţii la probleme, plăcerea de a crea noi probleme, de a prezenta rezolvarea acestora într-un mod cât mai clar cu putinţă şi nu în ultimul rând, dezvoltarea memoriei şi testarea abilităţii şi isteţimii minţii. Elevii sunt eliberaţi de teama de a răspunde greşit, răspunsurile lor nefiind cuantificate ci în cel mai rău caz corectate. Elevii sunt încurajaţi să-şi exprime modul în care au judecat problemele pe care le au de rezolvat. Dacă o problemă are mai multe moduri de rezolvare acestea vor fi tratate în amănunt şi ori de câte ori un elev mai găseşte un alt mod de rezolvare va fi încurajat să-l prezinte chiar dacă problema este veche, în acest mod încerc să-i obişnuiesc pe elevi să reia problemele rezolvate, iar găsirea unei alte rezolvări să  ducă la aprecieri din partea mea şi a colegilor de cerc.

Prin jocuri didactice bine alese, copiii pot fi învăţaţi să aprecieze frumosul, arta, activităţile care le solicită gândirea , ambiţia de a fi mereu un învingător, si de a nu ceda uşor si de a nu se resemna doar a-i felicita pe cei care reuşesc să rezolve cerinţele date.
Trebuie de  fiecare dată atrasă atenţia elevilor că ceea ce învaţă ei la acest cerc, le poate fi de mare folos la şcoală, acasă , în excursii , în petrecerea timpului liber în general. Practicarea unor jocuri inteligente din partea lor , va duce la aprecieri din partea profesorilor , cât şi din partea părinţilor.

Prin alegerea acestui cerc îmi propun să-i conving pe elevi despre importanţa cunoştinţelor de matematică în viaţa de zi cu zi , şi că nu există nimic din ceea ce ei cunosc şi vor învăţa de acum înainte în care matematica să nu fie implicată

Vârsta minimă: 10 ani

Matematică aplicată în tehnică de calcul – prof. Iancu Daniela

Scopul cercului este de a  face din matematică un prieten al elevilor prin prezentarea conţinutului matematic cât mai clar, atrăgător, variat şi la nivelul posibilităţilor de înţelegere al  şcolarilor, stimulând interesul pentru această disciplină, plăcerea de a căuta şi satisfacţia de a descoperi lucruri noi.

Problemele de logică și perspicacitate, problemele de matematică distractivă, pe care le vom aborda, ne vor ajuta să ne formăm și dezvoltăm gândirea logică, să efectuăm aționamente eficiente în orice context. Vom pune accent pe dezvoltarea gândirrii algoritmice, știindu-se faptul că aceasta  ne poate simplifica foarte mult judecățile și deciziile pe care trebuie să le luăm atunci când vrem să rezolvăm o problemă din viața reală. Conștientizând conexiunile dintre matematică și realitatea înconjurătoare, legăturile strânse dintre matematică și societate, ne dezvoltăm deprinderile necesare lucrului individual și în echipă.

Activitățile desfășurate în cadrul cercului urmăresc dezvoltarea gândirii logice, a memoriei și a capacității de concentrare dar și a creativității elevilor prin jocuri educative, jocuri matematice, jocuri de memorie, de logică.

Gândirea matematică se manifestă printr-o mare varietate de activităţi intelectuale   legate de memorie şi imaginaţie şi anume: judecare, raţionare, înţelegere, explicare, invenţie, deducţie, inducţie, analogie, abstractizare, generalizare, comparaţie, concretizare, clasificare, diviziune, rezolvare de situaţii-problemă, etc.

Vârsta minimă: 10 ani

Astronomie – prof. Ilie Aurelian

Cercul de Astronomie satisface curiozitatea copiilor de a afla cât mai multe despre galaxii, stele, planete, atmosferă, sateliți și fenomenele astronomice care se întamplă zilnic și de multe ori sunt prezentate denaturat în mass-media.

Activități reprezentative:

– formarea și folosirea vocabularului specific astronomiei prin ghicitori, rebus, diverse activități și jocuri.

– să cunoască etapele importante în cucerirea cosmosului prin vizionare de documentare.

– să-și însușească ultimele informații despre sistemul solar, stele, exoplanete, galaxii.

– să cunoască principalele forțe care guvernează universul.

– să modeleze diverse aparate de zbor interplanetare dezvoltandu-si astfel imaginatia și abilități de lucru manual.

– să-și dezvolte imaginația prin compuneri sau desene  pe tema călătoriilor în spațiu și a colonizarii altor planete.

– să efectueze observaţii astronomice, fotografii, măsurători şi experimente.
– să utilizeze transferul de informaţie prin trimiteri interdisciplinare.
– să utilizeze informaţia disponibilă în biblioteci virtuale, pe Internet, soft educaţional, atlase astronomice, harţi stelare.
– să se deprindă cu desfăşurarea activităţii în echipă.
– să participe la expoziții și concursuri pe teme de  Astronomie.

Vârsta minimă: 7 ani

Jocuri Logice – prof. Micu Iulian

Şahul este un joc pentru oamenii de toate vârstele. Poţi sa înveţi sa joci la orice vârsta si in şah, spre deosebire de multe alte sporturi, nu trebuie sa te retragi vreodată. Vârsta nu este de asemenea un factor când cauţi un adversar – tânărul poate juca cu cel bătrân si cel bătrân poate juca cu tânărul Şahul dezvolta memoria. Teoria şahistă este complicata si mulţi jucători memorează diferite variante de deschidere. De asemenea înveţi sa recunoşti diferite tipare si iţi aduci aminte de variante lungi. Şahul  îmbunătăţeşte concentrare, șahul  dezvolta gândirea logica, șahul promovează  imaginaţia  si  creativitatea, șahul  iţi  inspira automotivaţia, șahul  este ştiinţa, șahul este matematica, șahul  îmbunătăţeşte munca  si  rezultatele  şcolare.   

Vârsta minimă:  5 ani

Karting – prof. Dinișor Sorin

Cercul de karting ofera copiilor si tinerilor sansa de a se familiariza cu oportunitatile oferite de acest sport intr-un context educational nonformal, extrem de bine organizat si, prin urmare, extrem de sigur. Cercul detine dotarea corespunzatoare de karturi cu motor pentru diverse categorii de varsta, karturi pe care elevii le vor utiliza sub atenta supraveghere a profesorului coordonator. De asemenea, elevii vor asimila si notiuni de educatie rutiera, atat de necesare la orice varsta. Cei care vor face performanta vor avea posibilitatea sa participe la concursuri de karting organizate in diverse Palate sau  Cluburi din tara, iar spiritul de competitie si fair play vor ajuta la dezvoltarea lor intelectuala si emotionala in mod armonios.

Vârsta minimă: 7 ani

Domeniul Culturi și civilizații

Cultură și civilizație românească – prof. Calafeteanu Aurora Daniela

Cercul  oferă posibilitatea elevilor să studieze aspecte legate de limba, cultura și civilizația românească în scopul susținerii educației formale și aduce o importantă contribuție la descoperirea și stimularea talentelor , aptitudinilor, la cultivarea interesului și pasiunii pentru literatură si lectură, precum și cunoașterea temeinică a limbii, prin aplicarea unor metode și strategii de tip nonformal. 

Activitatea se concretizează prin participarea la concursuri judetene, interjudetene, regionale, nationale si internationale. De asemenea, elevii vor avea oportunitatea de a se implica în diverse proiecte educative stimulându-le deschiderea spre celălalt, dezvoltarea personală și îmbogățirea orizontului cultural.

Vârsta minimă: 9 ani

Cultură și civilizație românească – prof. Popa Elena Andreea

Cercul de „Cultură și civilizație românească” propune o programă variată și interesantă, care îmbină într-un tot unitar cunoștințe legate de studiul culturii românești, folclor, geografie, istorie, cu prezentarea trecutului istoric, bogăția limbii, viața religioasă, obiceiurile și tradițiile românești. Identitatea individuală și colectivă pot fi formate numai prin salvarea, crearea și transmiterea valorilor. Activitățile cercului își propun studierea fenomenului românesc sub multiple aspecte. Oferta marilor noastre personalități este corelată cu filonul folcloric și mitologia, urmărindu-se continuitatea, dar și reinterpretarea acestora în maniera personală.

Activitatea de la cerc aduce de asemenea o importantă contribuție la descoperirea și stimularea talentelor, aptitudinilor elevilor, la cultivarea interesului și a pasiunii pentru literatură și lectură, precum și la cunoașterea și însușirea temeinică a limbii române.

Evaluarea elevilor propune pe lângă exerciții de limbă, stimularea creativității și a fanteziei.  Aceasta se concretizează prin participarea la concursuri de profil din țară, dar și la alte concursuri organizate de Palatul Copiilor Craiova.

Vârsta minimă: 8 ani

Cenaclu literar – prof. Zamfir Mihaela Camelia

Cenaclul literar de la Palatul Copiilor Craiova are o veche tradiţie, funcţionând neîntrerupt încă de la înfiinţarea instituţiei, în 1954.

  De-alungul anilor s-au perindat mii de copii talentaţi, unii dintre ei reusind să-şi facă o profesie din literatură, alţii un hobby care nu i-a părăsit întreaga viaţă.

  Activitatea cercului este organizată pe grupe de 10-15 elevi, pe categorii de vîrstă.

  În şedinţele de lucru ale cenaclului se pun în discuţie creaţii în versuri, proză, teatru ale elevilor. Se informează elevii cu ultimele noutăţi editoriale, se discută noţiuni de teorie şi critică literară, se exemplifică unele modalităţi artistice.

  Cenaclul literar este o activitate extrascolară care sensibilizează şi umanizează pe elevi, care le dezvolta creativitatea şi o personalitate polivalentă.

  Prin participarea la concursurile literare, elevii au posibilitatea să cunoască şi creaţiile copiilor de vârsta lor din alte şcoli şi oraşe, să-şi dezvolte spiritul critic şi autocritic, precum şi dorinţa de autodepăşire.

  Elevii Cenaclului literar participă şi la elaborarea de scenarii pentru spectacolele organizate cu diferite ocazii de alte cercuri ale Palatului, prin aceasta dezvoltându-le spiritul de lucru în echipă, iniţiativa personală, cunoaşterea valorilor culturii naţionale.

  Rezultatele deosebite obţinute de elevii cercului Cenaclu literar sunt o mărturie a  activităţii deosebite desfăşurate de ei,  a pasiunii pe care o pun în slujirea literelor româneşti.

Vârsta minimă: 8 ani

Cultură și civilizație engleză – prof. Călmuc Felicia Elena

Cercul de Cultură și civilizație engleză își propune să îi ghideze pe cei care se înscriu pentru a frecventa cursurile sale în lumea fascinantă a universului britanic. Cursanții trebuie să fie înscrisi la o unitate școlară publică sau particulară acreditată și să aibă vârsta minima de 6 ani – clasa pregătitoare. Limba engleză va fi alături de noi în acest demers, astfel, activitățile propuse, pe lângă dezvoltarea orizontului de cunoaștere cu privire la elemente de cultură și civilizație engleză, vor viza și îmbunătățirea abilităților de limbă prin aplicarea unor metode și strategii de învățare de tip nonformal. De asemenea, elevii participanți vor avea ocazia să se implice în numeroase proiecte de colaborare cu instituții de cultură din orașul nostru și din țară, alături de alți colegi de la Palatele și Cluburile Copiilor.

Nu în ultimul rând, un nivel corespunzător de limba engleza va reprezenta un atu în participarea la proiectele Erasmus+ pe care instituția noastră le derulează cu succes în ultimii ani. Iar lucrul cel mai important, interacțiunea cu colegi de aceeași vârstă și cu aceleași preocupări în contextul nonformal de învățare din institutia noastră va reprezenta o alternativă sănătoasă la modalități de petrecere a timpului liber. 

Vârsta minimă: 6 ani

Cultură și civilizație engleză – prof. Gavrilă Adriana Nicoleta

Cercul de Cultură și civilizație Engleză urmărește să trezească preșcolarilor și școlarilor de toate vârstele interesul pentru universul britanic, ajutându-i în același timp să își dezvolte capacitatea de comunicare în limba engleză, spiritul creativ și de observație, empatia și dragostea pentru limba engleză.

Astfel, activitățile proiectate au rolul de a-i plasa pe elevi în diferite situații de comunicare similare celor din viața reală, stimulandu-le astfel dorința de a interacționa cu cei din jur și totodată oferindu-le încredere în ei.

Elevii vor fi familiarizați cu modul de viață britanic prin jocuri, cântece, scenete, dialoguri și filmulețe alese în funcție de vârsta și nivelul de înțelegere al limbii engleze, într-o atmosferă primitoare si prietenoasă în mediul nonformal.  

De asemenea, elevii vor avea oportunitatea reală de a participa la diverse proiecte europene Erasmus+, proiecte care se desfășoară cu succes în unitatea noastră, având astfel șansa reală de a interacționa cu elevi din alte țări europene, descoperind astfel alte valori și culturi, legând prietenii care pot dura o viață și având posibilitatea de a-și promova propriile tradiții și obiceiuri.  

Prin participarea la aceste cursuri, elevii vor fi implicați în activități de învățare interactive care presupun un stil de viață sănătos atât în ceea ce privește dezvoltarea armonioasă a personalității fiecarui elev cât și prin dobândirea de cunoștinte și valori fundamentale necesare pentru a trăi o viață sănătoasă și armonioasă.

Vârsta minimă: 5 ani

Cultură și civilizație franceză – prof. Ocheșel Mariana Cristina

Conceput ca o activitate complementară celei din unităţile şcolare, cercul de Cultură şi Civilizaţie franceză  are ca principal obiectiv  formarea, dezvoltarea, şi consolidarea competenţelor de comunicare în limba franceză prin activităţi ludice, creative şi recreative.
Cercul se adresează copiilor şi tinerilor cu vârste între 7 şi 18 ani. Grupele se realizează în funcţie de vârstă şi de nivelul lingvistic (primar / gimnazial / liceal / – începători / avansaţi).
Cursurile de limba, cultură şi civilizaţie franceză sunt predate după o programă flexibilă, adaptată cerinţelor şi necesităţilor copiilor, alternând lecţii de gramatică, vocabular şi civilizaţie cu activităţi şi aplicaţii practice, individuale şi de grup pentru dezvoltarea fluenţei în comunicare.

Ca suporturi de predare vor fi folosite jocuri, fişe, hărţi, imagini, texte literare, reviste, ziare, înregistrări audio sau video, prezentări power-point.

Vârsta minimă: 7 ani

Cultură și civilizație germană – prof. Voinea Diana

Cercul de Cultură şi Civilizaţie germană funcţionează în cadrul Palatului Copiilor Craiova de foarte mult timp şi este frecventat anual de foarte mulţi elevi interesaţi de achiziţionarea de noi cunoştinţe legate de această lume nemărginită reprezentată de universul germanic.

Acest cerc îşi propune lărgirea orizontului cultural al copiilor cu privire la diferite stiluri de viaţă ale locuitorilor din Germania, luând în considerare în acelaşi timp şi condiţiile istorice, precum şi cele geografice care şi-au pus amprenta asupra formării acestei naţiuni ca parte integrantă a Europei.

În fiecare an şcolar elevii cercului de Cultură şi Civilizaţie germană au posibilitatea să participe la realizarea revistei Palatului Copiilor Craiova, alături de membrii altor cercuri, cu precădere cei ce frecventează cercurile de cultură şi civilizaţie franceză, respectiv engleză. Aceştia vor putea de asemenea participa la proiecte educaţionale şi concursuri judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale avizate de Ministerul Educaţiei, activităţi în cadrul cărora li se va oferi ocazia să intre în contact direct cu elevi din Palatele şi Cluburile Copiilor din întreaga ţară, cu vorbitori nativi de limba germană, bucurându-se astfel de posibilitatea de a-şi autoevalua cunoştinţele de cultură şi civilizaţie germană dobândite la acest cerc.

Vârsta minimă: 7 ani

Etnografie/ Folclor – prof. Ionașcu Nicoleta Aurora

Cercul de Etnografie și Folclor își va desfășura activitățile din anul școlar 2024-2025 în cadrul Palatului Copiilor Craiova, sub îndrumarea și  coordonarea prof. Aurora Ionașcu. Acest cerc se adresează elevilor care îndrăgesc obiceiurile, datinile, meșteșugurile tradiționale și doresc să se   familiarizeze cu modul de desfășurare a unor ritualuri străvechi ce se mai practică și astăzi, cu lectura unor texte literare folclorice reprezentative pentru cultura populară românească.

Dragi copii, vă așteptăm să călătorim împreună în lumea fascinantă a poveștilor, legendelor, basmelor și snoavelor românești, transmise pe cale orală din generație în generație!

Vârsta minimă: 6 ani

Domeniul Arte

Sculptură/ modelaj – prof. Fluerașu Ioana

Pe lângǎ educaţia artisticǎ formalǎ pe care o realizeazǎ învǎţǎmântul obligatoriu, Palatul Copiilor vine cu cercuri de artǎ plasticǎ  integrate în contextul activitǎţii artistice care extinde preocupǎrile plastice ale elevilor în toate domeniile artelor vizuale, elevii experimentând o varietate largǎ de tehnici plastice, de la graficǎ şi culoare pânǎ la modelaj şi sculpturǎ în lemn, urmǎrindu-se dezvoltarea capacitǎţii de exprimare plasticǎ şi stimularea creativitǎţii, formarea judecǎţilor de valoare esteticǎ, a gândirii logice, a spiritului critic şi autocritic.

Cercul de SCULPTURĂ-MODELAJ oferǎ posibilitatea participǎrii lauu concursuri artistice locale, judeţene, naţionale şi internaţionale, la expoziţiile anuale din cadrul Palatului Copiilor Craiova şi la tabere de creaţie unde copiii au posibilitatea sǎ lege prietenii şi sǎ-şi evalueze cunoştinţele tehnice. Dispunând de atelier cu mobilier specific şi cu toate materialele şi instrumentele necesare tehnicilor de artǎ, oferind  posibilitatea de a lucra şi de a expune periodic sau permanent lucrǎrile elevilor.

Există o bună colaborare cu unităţile şcolare, extraşcolare, universitate, cu I.S.J. Dolj precum şi cu toate instituţiile publice locale, având un număr mare de parteneriate educaţionale locale cu Primăria Craiova, Muzeul de Artă, parteneriate interjudeţene şi naţionale, prin programe specifice şi proiecte încheiate la nivelul unităţilor şcolare şi al I.S.J. Dolj.

Cercul de SCULPTURĂ-MODELAJ funcţionează  cu copii înscrişi la nivel preprimar (3-6 ani) elevi la nivel primar (7-10 ani), elevi înscrişi la nivel gimnazial (11-14 ani) şi  elevi înscrişi la nivel liceal(15-19 ani), astfel structuraţi:

– elevi înscrişi la grupele de începători;

– elevi înscrişi la grupele de avansaţi;

– elevi înscrişi la grupele de performanţǎ;


Cercul SCULPTURĂ oferă cursuri de grafică, desen, pictură (pictură pe hârtie, pictură pe pânză, pictură pe sticlă), modelaj, sculptură în lemn, măşti, papier-mache

Vârsta minimă: 5 ani

Grafică/Pictură – prof. Boboc Valentin

În cadrul cercurilor de artǎ, elevii experimenteazǎ o varietate largǎ de tehnici plastice, de graficǎ şi culoare (pictură pe hârtie, pictură pe pânză), urmărindu-se dezvoltarea capacitǎţii de exprimare plasticǎ şi stimularea creativitǎţii, formarea judecǎţilor de valoare esteticǎ, a gândirii logice, a spiritului critic şi autocritic.

Cercul de PICTURĂ-GRAFICĂ oferǎ posibilitatea participǎrii la concursuri artistice,locale, judeţene , naţionale şi internaţionale, la expoziţiile anuale din cadrul Palatului Copiilor Craiova şi la tabere de creaţie unde copiii au posibilitatea sǎ lege prietenii şi sǎ-şi evalueze cunoştinţele tehnice.

Cercul de PICTURĂ-GRAFICĂ are atelier cu mobilier specific şi cu toate materialele şi instrumentele necesare tehnicilor de artǎ, oferind  posibilitatea de a lucra şi de a expune periodic sau permanent lucrǎrile elevilor;

Există o bună colaborare cu unităţile şcolare, extraşcolare, universitate, cu I.S.J. Dolj precum şi cu toate instituţiile publice locale, având un număr mare de parteneriate educaţionale locale cu Primăria Craiova, Muzeul de Artă, parteneriate interjudeţene şi naţionale, prin programe specifice şi proiecte încheiate la nivelul unităţilor şcolare şi al I.S.J. Dolj;
Cercul de PICTURĂ-GRAFICĂ funcţionează  cu copii înscrişi la nivel preprimar (3-6 ani) elevi la nivel primar (7-10 ani), elevi înscrişi la nivel gimnazial (11-14 ani) şi  elevi înscrişi la nivel liceal (15-19 ani), astfel structuraţi:

– elevi înscrişi la grupele de începători;

– elevi înscrişi la grupele de avansaţi;

– elevi înscrişi la grupele de performanţǎ;

CERCUL GRAFICĂ-PICTURĂ oferă cursuri de:

-pictură (pictură pe hârtie, pictură pe pânză)

-grafică/desen

Vârsta minimă: 5 ani

Artă decorativă – prof. Georgescu Maria Mihaela

,,Arta nu este nimic altceva decât contemplarea lumii impregnate de har, luminată din interior” – Hermann Hesse
Activitățile desfășurate  cadrul cercului de Artă decorativă își propun :
1.  Dezvoltarea capacității de exprimare plastică utilizând materiale și tehnici diferite
2.  Dezvoltarea sensibilității, a imaginației și a creativității artistice
3.  Cunoașterea și utilizarea elementelor de limbaj
4.   Dezvoltarea capacității de receptare a mesajului vizual artistic
Activități din cadrul cercului :

– Pictură pe sticla, pictură pe lemn, pictura pe piatră, pictură decorativă pe pânză/carton, decorare vase ceramică și obiecte uz casnic, lucrări decorative în tehnica Quilling, cusaturi/broderie manuală, confecționare obiecte decorative, încondeiere și decorare de oua, realizare de felicitări și semne de carte, coperți de carte, modelare în lut de forme decorative, mozaicuri din pietricele și semințe,confecționare de bijuterii handmade,  proiecte de vitraliu și proiecte de pictură monumentala, etc.

Vârsta minimă: 5 ani

Atelierul fanteziei – prof. Olaru Georgeta Mihaela

ATELIERUL FANTEZIEI este un curs in care sunt folosite cele mai actuale tehnici arts & crafts de asimilare a informației din cadrul educației non formale internaționale: hands-on-projects, playfull learning, comunicare empatică, video – uri, team based workshops etc.
Cercul de ATELIERUL FANTEZIEI are ca scop formarea deprinderilor şi a abilităţilor plastice, dezvoltarea capacităţii de exprimare plastică şi stimularea creativităţii şi formarea judecăţilor de valoare estetică, a gândirii logice, a spiritului critic si autocritic.
Trebuie menţionat faptul că ATELIERUL FANTEZIEI presupune ca loc de desfăşurare atelierul, acesta fiind un spaţiu creative prin excelenţă. Atelierul fiind dotat cu mobilier specific şi cu toate materialele şi instrumentele necesare tehnicilor de artă, oferă permanent posibilitatea de a lucra şi de a expune periodic sau permanent lucrările elevilor. Educaţia artistică în condiţiile sălii de atelier oferă şansa unică de a se putea aborda simultan mai multe tehnici de lucru. Atelierul este spaţiul ideal pentru educaţia personalizată şi pentru experimente de performanţă.

Vârsta minimă: 5 ani

Teatru – prof. Cazacu Gabi Daniela

Cercul de Teatru urmărește redarea unei imagini cât mai complexe si reale a ceea ce înseamnă actul artistic și realizarea acestuia. Oferta cursului este generoasa, elevii având ocazia unei dezvoltări personale armonioase prin jocurile și exercițiile făcute în clasa. Conceput ca o activitate complementara celei din unitățile școlare, Cercul de Teatru are ca obiectiv fundamental ,dezvoltarea și consolidarea competentelor. Strategia educationala prin joc înseamnă inventivitate și ingeniozitate, dezvoltarea imaginației,dezvoltarea atenției, a spiritului de observație, al comunicării al spontaneitătii.

Vârsta minimă: 5 ani

Muzică populară – prof. Dobre Georgiana Maria Denisa

Cercul de MUZICĂ POPULARĂ-CANTO are ca scop instruirea copiilor în arta cântului popular, de formarea unei tehnici vocale solide, a unui repertoriu bogat, concretizându-se prin participarea la concursuri artistice locale, județene, naționale și internaționale, spectacole în cadrul Palatului Copiilor Craiova.

Cercul de MUZICĂ POPULARĂ-ORGĂ, destinat începătorilor, urmărește dobândirea principalelor aptitudini de interpretare a instrumentului, precum și însușirea unor cunoștințe de bază în teoria muzicală.

Vârsta minimă: 5 ani (canto), 7 ani (orgă)

Muzică ușoară – prof. Milosav Alin Andrei

Muzica ușoara  este de departe una din cele mai îndrăgite genuri muzicale de toate varstele. Pentru ca ea  să fie receptată de catre copii si tineri, sarcina de a intermedia receptarea mesajului îi revine profesorului, care este dator sa ,,conduca,, pas cu pas cautarea și descoperirea sensurilor potrivite fiecarui omuleț mic sau mare în parte. 

Cercul  de muzică ușoară se mîndresște cu realirări de succes si de pregatirea unor tinere talente , precum si obtinerea unor rezultate foarte bune la concursurile si festivalurile de profil, amintim aici ,,Vocea  Romaniei”, „Next Star”  și „X Factor”.  Cercul de muzică ușoară este structurat pe 8 grupe  de începători, avansati și performanța.  

La cercul de chitară  se predau  notiuni elementare de chitara acustica , game , acorduri si cantece de muzică usoară, pop-rock si folk. Exista o singură grupă de chitara  si  inscrierea  se face pe baza unei  preselecții  de ritm si auz muzical. 

Vârsta minimă: 5 ani (canto), 11 ani (chitară)

Dansuri populare/ Orientare sportive – prof. Crețan Simona Gabriela

DANSURI POPULARE

Cercul de dansuri populare  constituie un îndemn adresat copiilor pentru a nu uita de folclorul,  obiceiurile și tradițiile populare românești.

Folclorul nostru românesc este o comoară cultivată din generație în generație, pe care avem datoria să o ocrotim și să o lăsăm moștenire copiilor noștri, ca mărturie a istoriei și a identității noastre naționale.

Faptul că dansul  și cântecul popular  este atât de bine înrădăcinat în tradițiile noastre, ar trebui să ne bucure, deoarece în acest fel reușim să prezervăm tradițiile  și obiceiurile noastre ca popor. Orice eveniment important din viața românilor, precum nunta, botezul, trecerea dintre ani și petrecerile cu prietenii, este marcat cu un cântec, o horă, o sârbă, o învârtită sau o bătută. Toate aceste cântece și  dansuri populare sunt sărbătoarea vieții și a spiritului nostru ca popor, exprimând bucuria, pofta de viață, veselia și vioiciunea noastră.
Pentru cei ce nu cunosc dansul și cântecul popular, frecventarea cursurilor de dans popular este o modalitate de a lua contact cu portul, tradițiile și obiceiurile ce se regăsesc în diferite colțuri ale țării.

Frecventând cursul de dans popular de la Palatul Copiilor Craiova, puteți
 descoperi magia dansului folcloric, un univers plin de muzică, armonie și voie bună, pe care veți  ajunge să îl iubiți și să îl salvați , transmițându-l mai departe și copiilor voștri!
 Atâta  timp cât suntem deschiși și dornici de a descoperi adevăratul tezaur pe care îl deținem, de a-l perpetua și a-l cinsti, nu avem cum să ne  pierdem identitatea  națională.

Ansamblul folcloric “ Cununița” este ansamblul reprezentativ al Palatului Copiilor Craiova reușind de-a lungul celor 15 ani de activitate să  strângă  în cununa sa cele mai prestigioase distincții  la toate festivalurile și concursurile  la care a participat.

Vârsta minimă: 5 ani

ORIENTAREA SPORTIVĂ, numită și sportul pădurilor, reprezintă o modalitate prin care copii iși pot petrece timpul liber în natură, folosindu-și aptitudinile sportive și intelectuale. Orientarea este sportul ce constă în parcurgerea unui traseu, într-un teren necunoscut, materializat printr-o succesiune de posturi de control ce trebuiesc atinse; sportivul alege ruta între posturile de control, cu ajutorul hărții și al busolei, trebuie să se orienteze și să ia decizii rapide în timp ce se deplasează cu o viteză mare.

Performanța se stabilește prin evaluarea timpului în care sportivul parcurge traseul și atingerea tuturor posturilor de control din traseu, în ordinea stabilită de către organizator. Câștigătorul este desemnat dintre sportivii care realizează cel mai mic timp pe traseul de concurs.

Orientarea este un sport în care se îmbină atât calitățile fizice, cât și cele intelectuale. Este un sport  practicat  de ambele sexe și  toate vârstele.

De-alungul anilor, sportivii inscrisi la Cercul de orientare sportivă  de la Palatul Copiilor Craiova au câștigat numeroase  și valoroase premii  la competițiile la care au participat: campioni naționali de mai multe ori și la  multe categorii de vârstă.

 Se pot înscrie copii  cu vârsta minimă 8 ani.

Vă așteptăm alături de noi să cunoaștem împreună tainele orientării sportive!
Vârsta minimă: 8 ani

Domeniul Sport și artă coregrafică

Gimnastică aerobică – prof. Mălăiescu-Udrea Alina Mihaela

   Cursurile  cercului de ”Gimnastică aerobică” își propun  completarea /aprofundarea de cunoştinţe, dezvoltarea unor aptitudini potrivit vocaţiei şi opţiunilor elevilor, petrecerea timpului liber prin activităţi educative, dar şi implicarea în competiții de masă.                                                                          
    ”Dacă veți vedea măreția din fiecare copil, acesta se va dezvolta și își va atinge potențialul maxim”, spunea Dragoș Anastasiu; așadar, obiectivul nostru, ca profesori, este să descoperim măreția din fiecare copil  și să o valorizăm.

    Dacă îți place gimnastica te așteptăm să te alături echipei noastre, pentru a descoperi tainele gimnasticii aerobice, o nouă și modernă latură a gimnasticii, combinând pașii de bază  cu cei specifici , variante de mers și de deplasare, construcții de tip piramidal, elemente tehnice semiacrobatice și acrobatice, elemente de forță dinamică, elemente de forță statică, sărituri artistice și specifice, elemente de mobilitate, toate desfășurate  pe fundal muzical, îmbinând plăcutul cu utilul, sportul cu arta.

Vârsta minimă: 6 ani

Autoapărare – arte marțiale, karate – prof. Cojocariu Simona Ionela

Karate-ul pentru copii este o activitate care contribuie la formarea personalitatii intr-un mediu in care primeaza disciplina, educatia, repectul si sunt promovate munca si continua slefuire mentala, spirituala si fizica.

Socializarea si apartenenta la un grup va contribui la formarea unei mentalitati de invingator. In dojo este locul unde copilul “primeste educatia” necesara pentru a se forma ca personalitate puternica pe care societatea noastra se va putea baza.
La inceput, odata cu primele lectii de karate, albul pur al gi-ului (kimono) si obi-ului(centura) releva puritatea si dorinta de a invata.

Odata cu parcurgerea celorlalte etape si invatarea principiilor, trecem de la alba la galbena, apoi la orange, iar la verde cei care ajung sunt ca mugurii unui copac care inverzesc trezindu-se la viata, facand primele frunze.

Albastru si maronul sunt etape in care viata va fi privita cu alti ochi. Vom intelege lucrurile altfel.

Odata ajunsi la centura neagra ne vom da seama ca am parcurs un lung drum, am facut multe sacrificii, am invatat sa nu aratam celor din jur ca suntem slabi atunci cand suntem slabi si nici puternici atunci cand suntem puternici. Am invatat sa fim modesti si respectuosi, ne-am slefuit caracterul si ne-am dezvoltat psihicul. Am cladit un corp puternic si incercarile prin care am trecut ne-au intarit intr-atat incat putem aborda si alte lucruri mai profunde.
   Pe masura ce copii isi consolideaza cunostintele invatate,ei pot  participa la concursuri locale, judetene, zonale, naționale si internationale (europene si mondiale).

Obiectivele cursului de karate:

– creștere și dezvoltare fizică armonioasă;

– menținerea si dezvoltarea unei stări optime de sănătate;

– remedierea, ameliorarea și vindecarea unor deficiențe de sănătate fizică și psihică;

– însușirea unor  frumoase trăsături de personalitate din cultura artelor marțiale trăsături pe care acestea o impun, copilul devenind astfel mai responsabil, mai disciplinat si conștiincios.

Vârsta minimă: 5 ani

Dans contemporan/ modern – prof. Cuțulescu Violeta Alina

   Una dintre cele mai solicitate activitati din cadrul Palatului Copiilor Craiova este aceea de dans modern. La fiecare inceput de an scolar, zeci de copii solicită si umează cursurile de dans in cadrul cărora acestia învață mai multe stiluri de dans: street dance, dansuri tematice, fantezii coregrafice,dansuri latino,dans stilizat ,dans contemporan,etc.

Oferta educationala este accesibilă şi unitară pentru toţi copiii înscrişi la activitatea Cercului  Dans Modern, dar aplicarea ei se va face cu respectarea particularităţilor individuale, vârstei şi nivelului de dezvoltare ale fiecarui copil. Raportându-ne la influenţele pe care familia, şcoala, mediul social, le exercită asupra copilului. Efectul formativ va conţine parametri diferiţi de dezvoltare şi exprimare, orientând în detaliu aspectele şi conţinutul pregătirii. Echipele formate în cadrul grupelor de avansati si performanta  participă anual la concursuri, festivaluri naţionale, internaţionale, activităţi mondene, parade, filmări.

Scopul activităţii Cercului este orientat în doua direcţii:

 – al petrecerii timpului liber într-un mod plăcut şi eficient, prin realizarea unor programe atractive şi variate, folosind ca mijloc de bază, jocul şi întrecerea, concomitent urmărindu-se organizarea activităţii

  – al formării şi perfecţionării abilităţilor necesare participării la acţiuni educative de natură cultural artistică şi sportivă, de creştere a capacităţii competiţionale şi obţinerii de performanţe.

Vârsta minimă: 5 ani

Dans contemporan/ modern – prof. Sbora Anca Maria

La cercul de dans contemporan/modern, in cadrul caruia invatam mai multe stiluri de dans: dans contemporan, modern, street dance, dansuri tematice, dans stilizat, fantezii coregrafice etc., urmarim sa petrecem in mod placut si eficient timpul liber, astfel incat ne-am propus urmatoarele obiective: – dezvoltarea educatiei estetice, a spiritului de echipa, a capacitatii de intelegere si apreciere a valorilor culturale si a frumosului.

– pentru grupele de incepatori, participarea la spectacole, serbari concursuri locale, judetene, iar pentru grupele de avansati si performanta, participarea la concursuri nationale si internationale

-familiarizarea cu sincronizarea miscarilor in grup si corelarea acestora cu muzica, in cadrul unei conceptii coregrafice

– dezvoltarea aptitudinilor creatoare, imbogatirea si dezvoltarea modalitatilor de exprimare prin dans si miscare

Vârsta minimă: 5 ani

Dans sportiv – prof. Militaru Cătălina

Dans sportiv

După cum îi spune și numele, dansul sportiv îmbină armonios sportul cu arta. Ca orice altă formă de mișcare, dansul are o mulțime de beneficii pentru copilul dvs, indiferent fetiță sau băiețel.

Dansul presupune memorarea unor pași prestabiliți, structuri de pași, formati de lucru, reguli și trebuie să asculți instrucțiuni în timp ce te miști pe muzică, de care copilul dvs trebuie să țină cont, care îi pun în valuare concentrarea și memoria. Cei mici trebuie să rețină un ansamblu de mișcări în realizarea unui dans, iar prim repetiții continue duce la demonstrarea dansului în demonstrați, spectacole și concursuri.

Stilurile de dans sportiv sunt: standard –  vals lent, vals vienez, tango; latino –  rumba, samba, cha-cha-cha, jive.

Prin înscrierea la ora de dans sportiv va fi integrat în cadrul unui grup. Astfel, el va lega prieteni noi, va învăța să socializeze în cadrul grupului și să interacționeze cu ceilalți copii
Este o formă excelentă de distracție, muncă și relaxare. Pe langă orele de dans sportiv copilul dvs va participa și la jocuri interactive care au rol de dispunere.

Vârsta minimă: 5 ani

Tenis de masă – prof. Cazan Lucian

Cursurile din cadrul cercului de tenis de masă se desfășoară sub îndrumarea unui cadru didactic competent, într-un mediu plăcut, recreativ. Orarul pe care îl oferă cercul de tenis de masă ține cont de programul școlar al copilului, fără să afecteze activitatea școlară a acestuia, încercând să completeze activitatea copilului. Activitatea este organizată pe grupe de vârste și se adresează copiilor de la 6 ani la 18 ani. Copiii care frecventează aceste cursuri vor fi evaluați pentru trecerea la performanță, având însă la început regim de începători. Activitatea în cadrul cercului de tenis de masă este o activitate extrașcolară care își propune să dezvolte armonios organismul copiilor, să dezvolte calitățile native ale acestora, precum și spiritul de întrecere.

Vârsta minimă: 6 ani

Judo – prof. Băzăvan Amalia

Judo dezvoltă spiritul de echipă, rezistența psihică și concentrarea. Dacă vrei să înveți ce este controlul de sine, onoarea și curajul, atunci vino în clubul nostru!

Copiii de la cerc vor beneficia de antrenamente dinamice, pline de diverse activități si de învațarea adevăratelor tehnici de judo. Își vor descoperi propria personalitate, vor deveni mult mai isteți, curajoși si nu în ultimul rând mult mai disciplinați, deoarece judo este un sport bazat pe reguli si principii.

Vârsta minimă: 5 ani

Domeniul Civic

Redacție de presă Radio Tv – prof. Bârcu Lorena Maria

Activitățile cercului Redacţie presă / radio  –  TV  orientează  elevii  spre  utilizarea și îmbunătățirea  permanentă  a  propriului  potențial, propunându-le  exerciții  de  documentare,  culegere, redactare  și  emitere  corectă  a  informaţiilor, concomitent  cu  exersarea  gândirii  critice  eficiente  și constructive.

De  asemenea, cercul  îşi  propune  formarea unor abilităţi care îi ajută pe elevi să conceapă creații media  diverse  și  să  emită  în  mod  corect  informaţii, prin încurajarea unor activități specifice profesiei de jurnalist: plăcerea de a pune întrebări, bucuria de a scrie,  de  a  relata,  de  a  povesti  sau,  pur şi  simplu, capacitatea de a asculta, de a observa și de a reflecta asupra realității imediate.

Elevii înscriși la cerc sunt implicați în activități, proiecte educative și concursuri județene, interjudețene, regionale și internaționale.

Vârsta minimă: 6 ani

Studii europene – prof. Roșu Anca

Cercul de studii europene te va pregati sa intelegi si sa functiomezi intr-o lume derutanta, multiculturala, indiferent de ce vei alege sa faci in viitor. Iti va oferi uneltele necesare pentru a studia (trans)formarea identitatilor culturale in spatiul european.

Se vor organiza dezbateri pe diverse teme interculturale cu dimensiune politica care ne ajuta sa procesam realitatea in care traim.

Cercul își propune sprijinirea copiilor in deprinderea unui comportament in spirit democratic.

Vârsta minimă: 6 ani

Ecoturism – prof. Călina Marilena

Activităţile desfăşurate în cadrul cercului de Ecoturism urmăresc atingerea următoarelor competenţe:

  • Formarea unui comportament ecologic la elevi.
  • Dezvoltarea spiritului de răspundere și dragoste față de mediul înconjurător.
  • Formarea de convingeri, atitudini, deprinderi pentru sănătatea proprie și a mediului înconjurător.
  • Educarea copiilor în spiritul ocrotirii și protejării mediului prin participarea activă la îngrijirea, ocrotirea și conservarea naturii.
  • Educarea copiilor pentru formarea unor deprinderi manageriale privind organizarea de excursii, drumeții, în spiritul ocrotirii naturii.
  • Inițierea tinerei generații în mediatizarea acțiunilor de mediu pentru reabilitarea unor spații verzi, conservarea și sporirea biodiversității.
  • Stimularea și dezvoltarea creativității, a capacității de analiză, sinteză și evaluare.
  • Conștientizarea necesității de instruire permanentă și de actualizare permanentă în vederea evaluării prin concursuri locale, județene, interjudețene și naționale.
  • Dezvoltarea spiritului de echipă ca urmare a activităților de grup .

Activitățile din cadrul cercului de Ecoturism  urmăresc dezvoltarea interesului şi a curiozităţii pentru domeniul biologiei, orientând demersul didactic spre activităţi preponderent  independente de învăţare activă prin investigare şi descoperire.

Scopul cercului de Ecoturism constă în cultivarea în rândul elevilor a pasiunii pentru cunoaştere, pentru nou, promovând dorinţa pentru perfecţionare.

Strategiile didactice utilizate asigură caracterul aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice, pornind de la metodele didactice  activ-participative (modelarea, problematizarea, învăţarea prin descoperire, demonstraţia, studiul de caz, jocul didactic, cubul, brainstormingul, turul galeriei, bulgărele de zăpadă etc. ) şi continuând cu folosirea adecvată a unor mijloace educaţionale eficiente ( videoproiectorul, laptopul etc. ).

Asigurarea caracterului aplicativ al cunoştinţelor predate este permanent probată prin atitudinea elevilor în şcoală cât  şi în afara ei, prin participarea la diverse programe, concursuri, proiecte educative , activităţi extracurriculare, acţiuni de voluntariat privind protejarea mediului.

În cadrul cercului de Ecoturism realizămproiecte de mediu, lucări de microscopie  organizăm activităţi practice de ecologizare a unor spaţii verzi, excursii, drumeții;confecționăm obiecte decorative din materiale reciclabile,  realizăm expoziţii tematice.

Vârsta minimă: 6 ani

Protecția mediului – Ecologie – prof. Gheorghe Mariana

Vreți să vă petreceți timpul liber în mod plăcut și util? 

           Vreți să vă faceți noi prieteni? 

            Iubiți natura? 

  Prin intermediul cercului PROTECȚIA MEDIULUI-ECOLOGIE veți pătrunde în lumea minunată a naturii, deslușind tainele ei  prin activități diferite:  

– Participări la Concursuri internaționale, naționale, interjudețene, regionale, județene (participare directă și indirectă) 

-Excursii și tabere tematice 

-Proiecte tematice de mediu, vzionarea unor filme cu caracter didactic, pe diferite teme, activități de cunoaștere a speciilor de plante și animale 

– Activități în aer liber (activități de plantare și recunoaștere a speciilor de flori, arbuști , arbori, vizite de documentare, distribuire de pliante) 

– Sărbătorirea Zilelor din Calendarul Evenimentelor Ecologice (realizarea unor colaje, afișe, postere, pliante, machete, confecționarea unor costume) 

– Activități de valorificare a deșeurilor 

– Activități de ecologizare, igienizare 

– Jocuri și concursuri cu tematică ecologică 

– Ateliere eco de quilling și origami 

– Scenete Eco 

–  Alte activități  Eco (bijuterii eco, obiecte eco de Crăciun, obiecte eco de Paște, felicitări) 

-Participări la activități din cadrul PROIECTULUI MONDIAL ECO-ȘCOALA 

  Vârsta minimă: 5 ani

Protecția mediului – Ecologie – prof. Marcu Mihaela

Educatia ecologică a copiilor este foarte importantă pentru dezvoltarea cognitivă a celor mici și pentru acumularea cunoștințelor despre mediul inconjurator inca de la varsta prescolara. Primele notiuni despre linia orizontului, elementele naturale ale Universului si relatiile stranse ale vietuitoarelor din ecosistem hranesc setea de cunoastere a copiilor si ii ajuta sa inteleaga mai bine ce se petrece in jurul lor.

Cercul este frecventat de un numar mare de copii dornici să cunoască tainele naturii şi modul de adaptare a lumii în care trăim la normele mediului, scop în care avem in vedere sa formam abilitati pentru cercetare, investigare şi cunoaşterea obiectivelor stabilite de Ştiintele Naturii.

Toate activitaţile educative se desfăşoară după programe şi regulamente elaborate pe principiile didacticii moderne , folosindu – se o metodologie adecvată în pregatirea elevilor pentru participarea la festivaluri, simpozioane şi concursuri naţionale etc.

Vârsta minimă: 5 ani

Palatul Copiilor Craiova-structura Segarcea

Informatică – prof. Puică Marian Cosmin

În cadrul cercului de Informatică, elevii vor învăța într-un mod interactiv:
– noțiunea de STEM, prin construirea și programarea unor roboței în vederea realizării diverselor acțiuni;
– să programeze cu ajutorul jocului Code-A-Maze;
– să programeze cu ajutorul aplicațiilor Scratch, Lightbot, Code Combat, Hour of Code, etc.;
– să creeze site-uri web;
– să utilizeze aplicații atât pe calculator, cât și pe telefon;
– să editeze imagini/să realizeze desene în diverse aplicații (Paint.NET, Quick Draw, Skribbl.io, Gartic.io, Gartic Phone, etc. )

Vârsta minimă: 6 ani

Matematică aplicată în tehnică de calcul – prof. Zidaru Ana

În cadrul cercului de Matematică, noțiunile sunt prezentate într-un mod cât mai clar, atrăgător, variat și la nivelul de înțelegere al elevilor stimulând astfel interesul pentru studiul acestei discipline și participarea la concursuri. Ne propunem să ne împrietenim cu matematica,  să o înțelegem cât mai bine, să conștientizăm conexiunile acestei discipline cu realitatea înconjurătoare.

Vârsta minimă: 6 ani

Protecția mediului – prof. Iacob Ileana

În cadrul cercului, elevii vor învață despre plante și animale,despre beneficiile mediului și menținerea sănătății organismului uman,elevii devenind mici ecologiști învățând sa protejeze mediului să-i îndrume pe cei din jur să-l mențină curat și protejat.

Vârsta minimă: 6 ani

Palatul Copiilor Craiova-structura Dăbuleni

Cultuă și civilizație românească – prof. Morari Cristina Silvia

       Cercul de “Cultură și civilizație româneasca “ își propune abordarea culturii și civilizației românești tradiționale și actuale intr-un mod practic,învățând câteva din elementele reprezentative pentru tradiția și civilizația românească. Familiarizarea elevilor cu elemente de cultură și civilizație românească se realizează prin ateliere teoretice și practice.  În paralel,elevii se vor familiariza cu nume importante pentru țara sau orașul in care studiază, își vor îmbogăți vocabularul și capacitatea de exprimare în limba română.
   Cursul este recomandat tuturor elevilor care doresc să-și perfecționeze cunoștințele de limba română sau să aprofundeze aspecte ale culturii și civilizației românești. Un rol deosebit este acordat interesului pentru valori ale literaturii românești și universale , unui limbaj fluent, expresiv, ambivalent.
    Activități complementare:
 – participarea la concursuri de profil organizate de Ministerul Educației, ISJ, Palate și cluburi ale copiilor din țară;
 – desfășurarea de proiecte educaționale în parteneriat cu școli din țară și străinătate;
  – realizarea unor expoziții tematice;

Vârsta minimă: 7 ani

Cultură și civilizație franceză – prof.

Cercul de Cultură și civilizație franceză își desfășoară activitățile din anul școlar 2023-2024 în cadrul Palatului Copiilor Craiova-Structura Dăbuleni. Acest cerc are ca obiective  familiarizarea  elevilor cu valorile culturii și civilizației franceze, descoperirea lumii francofone, precum și utilizarea corectă și nuanțată a limbii franceze. Francofonia reprezintă o direcție de dezvoltare atât culturală, cât și economică a țării noastre, iar Cercul de Cultură și civilizație franceză promovează schimburile de experiență între elevii din diferite colțuri ale lumii.

Vârsta minimă: 5 ani

Operare și programare pe calculator – prof. Popa George

Cercul de Operare și programare pe calculator, propune copiilor între 7 și 18 ani deprinderea cu noțiunile de:
-Concepte de bază în tehnologia informației
-Utilizarea unui calculator cu Windows XP Profesional/ Windows 10
-Prelucrarea de imagini folosind Corel Draw, Adobe Photoshop, alte programe grafice
-Algoritmi- limbaj de programare Java
-Prelucrarea de documente cu Microsoft Word
-Transferul datelor între aplicații
-Prelucrarea de foi de calcul cu Microsoft Excel
-Realizarea de prezentări cu Microsoft Power Point
-Informarea și comunicarea în Internet

Vârsta minimă: 7 ani

Ecoturism – prof. Popa Simona

Cercul de Ecoturism se adresează copiilor care iubesc natura, care doresc să desfășoare activități în aer liber, care au spirit de aventură și doresc să participe în mod direct la protejarea mediului înconjurător. În sala de clasă se desfășoară o serie de activități care urmăresc îmbogățirea bagajului de cunoștințe prin jocuri, realizarea de proiecte și referate, colaje și afișe, confecționate de obicei cu materiale din natură și materiale reciclabile, vizionarea de filme documentare și imagini care au legatură cu activitatea cercului.

Vârsta minimă: 7 ani

Tenis de câmp/ tenis de masa – prof. Ghera Cătălin

Tenisul de masa este unul dintre cele mai frumoase sporturi, oferind un spectacol de mare virtuozitate, măiestrie și arta. Tenisul este un joc sportiv care se impune prin frumusețea și spectaculozitatea sa. Mișcările sportivilor au gratie și ritm, sunt armonioase și precise în ciuda marelui efort la care sunt supuși.

Marea sa activitate consta în faptul ca este accesibila orice vârstă, parteneri de joc se pot alege între ei în funcție de preferințe sau nivel de pregătire.

Vârsta minimă: 6 ani

Cultură și civilizație engleză-prof. Mitria Oana

Cercul de Cultură şi civilizaţie engleză funcţionează în cadrul Palatului Copiilor Craiova – structura Dăbuleni şi este frecventat în fiecare an de foarte mulţi elevi interesaţi de achiziţionarea de noi cunoştinţe legate de această lume fascinantă reprezentată de universul britanic.

Acest cerc îşi propune lărgirea orizontului cultural al copiilor cu privire la diferite stiluri de viaţă ale locuitorilor din Marea Britanie, luând în considerare în acelaşi timp şi condiţiile istorice, precum şi cele geografice care şi-au pus amprenta asupra formării acestei naţiuni ca parte integrantă a bătrânului nostru continent, Europa.

Oferta educaţională a cercului de cultură şi civilizaţie engleză îşi propune să aibă un caracter instructiv-educativ prin asimilarea unor cunoştinţe referitoare la viaţa, tradiţiile, istoria, geografia şi cultura Marii Britanii, cu accent pe o parte integrantă a acesteia, Anglia, care poate fi, de altfel, considerată inima regatului britanic.  

Tematica propusă grupelor de începători va fi în concordanţă cu deprinderile şi vârsta copiilor, prin urmare accentul se va pune pe învăţarea prin cântece şi poezii, jocuri didactice prin intermediul cărora copiii vor asimila expresii şi cuvinte din vocabularul de bază al limbii engleze. De asemenea, la aceste grupe se vor pregati şi prezenta o serie de spectacole şi întâlniri cu copii din alte instituţii de învăţământ.

Printre valorile promovate în cadrul acestui cerc se vor regăsi: cooperarea cu familia, cu alte unităţi şcolare, creativitatea, cinstea, adaptabilitatea şi spiritul de competiţie.

Pentru grupele de avansaţi şi performanţă vor fi concepute teme legate de literatură, artă şi tradiţii, având în vedere că Anglia are un trecut istoric foarte bogat care va suscita cu siguranţă interesul copiilor şi tinerilor. În ceea ce priveşte elementele de limbă engleză, ele vor fi studiate în funcţie de necesităţile elevilor şi se va insista asupra dificultăţilor şi capcanelor limbii engleze, având în vedere că acestea ridică de obicei cele mai multe probleme.

Vârsta minimă: 6 ani

Palatul Copiilor Craiova-structura Băilești

Jocuri logice – prof. …

    Cercul se adresează elevilor din toate clasele învățământului gimnazial și liceal, împărțiți în grupe după vârstă , după aptitudini și după nivelul de pregătire.   Accentul este pus pe prezentarea unor aspecte practice a noțiunilor matematice studiate, a unor probleme distractive, jocuri logico-matematice.   Jocul este o realitate atât de generoasă încât oferă posibilitatea convertirii lui într-un domeniu serios pentru elevi. Jocurile sunt exerciții mentale ce dezvoltă creativitatea, curiozitatea, receptivitatea elevilor. Prin amuzament ei își dezvoltă și aplică noțiuni matematice.    Ȋn cadrul acestui cerc matematica devine distractivă “se umanizează”. Este antrenată gândirea și se formează priceperea de a raționa riguros.  Activitățile cercului sunt concepute în funcție de nivelul de competențe pe care le dețin copii, de interesul elevilor, și nu în ultimul rând de specificul educației non formale.

Vârsta minimă: 10 ani

Informatică – prof. Șandor Ileana

Cercul de informatică de la Palatul Copiilor Craiova-Structura Băilești îşi propune, prin activitățile sale, să aducă copiii mai aproape de calculatoare cu ajutorul jocurilor didactice. Învățarea informaticii cu ajutorul jocului didactic este cea mai eficientă metodă de învăţare, sarcinile de lucru devin atractive, rezultatele motivează pentru realizarea unor aplicaţii din ce în ce mai complexe.

Jocurile didactice pot fi folosite în orice etapă a lecției, fiecare copil progresează în ritmul propriu, astfel obţinînd încredere în capacitățile lor, deblocând potențialul creator al acestora.

Prin intermediul calculatorului se deschide în fața fiecăruia o lume – lumea virtuală – care ne uimeste, ne ajuta să economisim timp, ne poate îmbunătățtii și înfrumuseța viața.

Activitatea din cadrul cercului de Informatică are ca principal obiectiv să stimuleze creativitatea elevilor, să formeze priceperi şi deprinderi specifice acestei materii, bazându-se pe o programă adaptată local, la nivelul grupei şi a dotărilor cercului.

Copiii pot participa cu lucrările proprii la concursuri organizate la nivel judeţean, naţional sau internaţional.

Vârsta minimă: 7 ani

Muzică instrumental/ vocală – prof. Radu Carlo Gabriel

Cursul de muzica vocal-instrumentala, propune contactul direct, nemijlocit al copiilor, elevilor cu muzica. Forța muzicii este atât de mare, încât se poate spune că ea se află în fruntea celorlalte arte. Cursul de muzica vocal-instrumentala își propune o mai bună dezvoltare a capacităților interpretative atât vocale cât și instrumentele ale copiilor, de modelare a sensibilității și fanteziei elevilor pentru muzică. Cursul de față se adresează copiilor și elevilor cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani care prin cunoștințele și piesele învățate în cadrul orelor de educație muzicală din școli, ei își îmbogățesc și întregesc repertoriul cu piese din diferite genuri muzicale.

Vârsta minimă: 5 ani

Palatul Copiilor Craiova-structura Calafat

Desen/ Pictură – prof. Dumitrașcu Sorina

Cercul Pictura-Desen din cadrul Palatul Copiilor Craiova Structura Clubul Copiilor Calafat,  atrage copii cu varste intre 4 si 18 ani, motivati sa se exprime cu ajutorul culorilor intr.un mediu creativ si relaxant avand ca scop dobandirea de cunostiinte despre istoria artelor, tehnici specifice despre desen si pictura. In cadrul cercului de Pictura-Desen, urmarim dezvoltarea creativitatii, imaginatiei, insusirea de limbaj specific si receptarea mesajelor vizuale. Micii artisti sunt motivati permanent prin expozitii cu lucrari proprii si de grup, prin excursii in aer liber cu scop de observare si realizare de compozitii naturale dar si prin participarea la concursuri de specialitate.

Arta este interpretabila, fiecare dintre noi percepand.o prin proprii ochi si redand.o cu ajutorul propriilor ganduri!

Vârsta minimă: 5 ani

Matematică aplicată în tehnică de calcul – prof. Iofcea Vivi

Accentuarea caracterului formativ-educativ, practic-aplicativ al învăţământului presupune vocaţie şi dăruire, iar şcoala alături de palatele şi cuburile  copiilor, de familie, contribuie la formarea profilului moral al noului cetăţean.

   Caracterul aplicativ al învăţământului contemporan accentuează rolul priceperilor şi deprinderilor, alături de cunoştinţe în realizarea procesului de predare-învăţare-evaluare, crescând astfel responsabilitatea şi influenţa elevului care este pus în situaţia de a-şi însuşi metode de lucru şi deprinderi practice.

   Cercul de „Matematica aplicata in tehnica de calcul” se adreseaza elevilor de gimnaziu si liceu care manifesta interes deosebit si capacitate in studiul matematicii la un nivel care depaseste cadrul programei analitice a obiectului matematica si urmareste ca prin jocuri si probleme sa dezvolte la copii spiritul de observatie , dorinta de a gasi solutii la probleme, placerea de a crea noi probleme, de a prezenta rezolvarea acestora intr-un mod cat mai clar cu putinta si nu in ultimul rand, dezvoltarea memoriei si testarea abilitatii si istetimea mintii.

La cercul de matematica  ne dorim sa facem din matematica un prieten al  elevilor prin prezentarea conţinutului matematic cât mai clar, atrăgător, variat şi la nivelul posibilităţilor de înţelegere al  elevilor, stimuland interesul pentru această disciplină, plăcerea de a căuta şi satisfacţia de a descoperi lucruri noi. Datorită conţinutului şi modului de organizare, jocurile matematice sunt mijloace eficiente de formare şi dezvoltare a gandirii  logice  care permit elevilor să se orienteze în problemele realităţii înconjurătoare, să exprime judecăţi şi raţionamente variate într-un limbaj simplu. Această formă de activitate oferă un cadru prielnic pentru învăţarea activă, participativă, stimulând iniţiativa şi creativitatea elevilor.
La cercul de matematica   elevii se pot juca cu  diferite probleme de  logica  matematica, cu probleme de  matematica  distractiva ca: labirintul, sudoku, tangram, patratul magic, probleme cu chibrituri, dar veti invata si cum sa utilizati calculatorul intr-un mod placut si util, veti invata sa desenati utilizand aplicatia  Paint, sa realizati felicitari, tabele, afise, invitatii, utilizand aplicatia Microsoft Office Word, sa utilizati internetul, posta electronica.

   În cadrul cercului am întocmit o proiectare anuală şi semestrială atât aactivităţilor curriculare cât şi extracurriculare. În activitatea  de zi cu zi a cercului voi căuta să inoculez elevilor participanţi un bagaj de cunoştinţe care să-i ajute în formarea şi orientarea şcolară, insusirea mecanismelor gandirii in general si formarea unei gandiri abstracte de specialitate, instrument de o deosebita insemnatate pentru intelectualizarea tuturor muncilor desfasurate de om.

Cercul este organizat în grupe de 10-14elevi şi cuprinde 8 grupe de începători si avansati.Înscrierea elevilor se face pe baza opţiunilor proprii ale elevilor şi părinţilor urmărindu-se şi analizarea preocupărilor elevilor prin discuţii cu învăţătoarele, diriginţii sau profesorul de matematica al claselor mai-sus menţionate.Selectia si repartizarea pe grupe a acestora se face in functie de varsta , cat si tinand cont de nivelul lor de cunostinte, in urma evaluarii initiale efectuate de profesorul conducator de cerc.

      Resursele materiale utilizate la cerc sunt reprezentate prin mobilier adecvat, computer, dotari audio-video , materiale xerocopiabile, postere, imagini cu jocuri logice (tangram).

Aşteptări:

-Îmbinarea utilului cu frumosul determinând astfel formarea unor trăsături de caracter ale elevilor;

-Formarea la elevi a unor deprinderi în munca de cercetare şi investigare;

-Orientarea elevilor participanţi la cerc spre liceele cu profil  din zonă;

-Rezultatele obţinute vizează formarea dragostei de muncă ale elevilor.

Întocmirea ofertei reprezintă condiţia esenţială pentru reuşita activităţilor, pentru întărirea motivaţiei şi stimularea participării la munca în cadrul cercului.

Vârsta minimă: 11 ani

Cultură și civilizație engleză – prof. Neacșu Daria

In cadrul cercului de cultură și civilizație engleza se desfășoară activități non formale care formează abilități  și competențe de cunoaștere a elementelor de cultură și civilizație din cadrul spațiului anglo-saxon. Atmosfera este destinsa și prin role play, drama, cântece, conversații, copiii deprind competente de vorbire, scriere, ascultare, citire în limba lui Shakespeare. De asemenea, elevii pot fi pregătiți pentru examene internaționale gen Cambridge, Koala, sau pot participa la concursuri înscrise în CAE organizate la nivel local,județean,național și chiar international.

Vârsta minimă: 5 ani

Horticultură – prof. Roșu Constanța

Cercul de Horticultură își propune dezvoltarea unor atitudini și valori precum curiozitatea, spiritul de observație și receptivitatea copiilor, spiritul de investigație, respectul față de plante și de orice altă formă de viață, dar și toleranța, cooperarea față de opiniile altora, preocuparea pentru un mod de hrănire sănătos și grija față de natură.

Dacă iubești plantele și ești interesat de modul cum ele cresc și se dezvoltă, vino la cercul de Horticultură unde vei afla lucruri noi și surprinzătoare care să te ajute în această pasiune.
Plantele au o importanţă deosebită în viaţa oamenilor deoarece ele asigură aportul de
vitamine şi substanţe nutritive de care aceştia au nevoie, iar prin procesul de fotosinteză îşi
îndeplinesc rolul de plămân verde al planetei.

Plantele au fost şi sunt folosite în diverse domenii: medicină (coada şoricelului, mentă,
rozmarin, usturoi, anghinare, rostopasca etc.), alimentaţie (legume, fructe, cereale, plante
furajere), în industria chimică, cosmetică, farmaceutică etc. În industria alimentară, unele plante medicinale şi aromatice sunt folosite pentru colorarea, aromatizarea şi obţinerea unor gusturi plăcute la alimente.

În calitate de parteneri al habitatului nostru, plantele mai posedă pe lângă valenţele lor de ordin biologic şi pe cele de ordin estetic, întrucât înfrumuseţează nu numai mediul de locuit, ci însuşi modul de convieţuire, respectiv de exprimare. Plantele sunt entităţi vegetale fascinante, au un miros atrăgător, încântă ochiul, armonizează gustul şi aduc satisfacţii de ordin estetic.

Oamenii sunt mai fericiţi atunci când trăiesc înconjuraţi de natură şi verdeaţă, iar florile au devenit martorii cei mai fideli a celor mai importante evenimente din viaţa lor.

Vârsta minimă: 6 ani

Ecoturism – prof. Tucă Cristina

Cercul de Ecoturism vine în întâmpinarea copiilor cu dragoste pentru natură. Activitățile desfășurate în cadrul cercului sunt diverse: de la curiozități geografice la orientarea în natură utilizând harta și busola, de la experimente la protecția mediului, de la vizionarea și analizarea documentarelor, la realizarea de drumeții. Cercul își propune educarea copiilor prin însuşirea abilităţilor de orientare turistică şi folosire a materialelor cartografice, dobândirea de cunoștințe referitoare la mediul înconjurător, dezvoltarea unei atitudini pozitive față natură, stimularea curiozității pentru explorarea acesteia, precum și responsabilizarea copiilor în legătură cu problemele de mediu existente în orizontul local. Cercul de Ecoturism, prin continuturile si activitatile sale, isi propune educarea elevilor prin: dezvoltarea unei atitudini pozitive fata de educatie, natura, cunoastere, societate; stimularea curiozitatii pentru explorarea naturii (flora, fauna, relief); cresterea respectului pentru diversitatea naturala si umana. Activitati: drumetii, excursii, actiuni de ecologizare, vizitarea unor parcuri si rezervatii naturale, observarea vietii salbatice, activitati de orientare in teren cu harta si busola, activitati cultural-istorice, de cercetare, participari la concursuri judetene, interjudetene, nationale si internationale specifice cercului.

In sala de clasa se desfasoara o serie de activitati care urmaresc imbogatirea bagajului de cunostinte prin jocuri, realizarea de proiecte, prezentari si referate, colaje si afise, confectionarea de obiecte cu materiale din natura si materiale reciclabile, vizionarea de filme documentare si imagini care au legatura cu activitatea cercului etc..

Acest cerc se adreseaza copiilor care: iubesc de natura, doresc sa desfasoare activitati în aer liber, au spirit de aventura, vor sa participe in mod direct la dezvoltarea ecoturismului si sunt interesati de protejarea mediului inconjuratorconservarea si ocrotirea mediului.

Vârsta minimă: 5 ani

Culturism și fitness – prof. Iofcea Sorin

Activitatea cercului vizează  dezvoltarea fizică armonioasa a elevilor înscriși la cerc prin  exersarea unor exerciții  fizice  efectuate liber, cu obiecte sau la aparate multifuncționale. Activitatea urmărește de asemenea  corectarea deficientelor de postură prin utilizarea unor exerciții corective specifice.. Se urmărește de asemenea dezvoltarea unor calități matrice combinate  menite sa susțină  realizarea efortului fizic la un nivel ridicat. Dinamica și parametrii efortului (volum și intensitatea) se pliază pe particularitățile motrice și de vârstă ale elevilor înscriși la cerc.

Vârsta minimă: 10 ani

Palatul Copiilor Craiova-structura Poiana Mare

Electrotehnică – prof. Velcea Marius Iriland

ELECTROTEHNICA este o ramură a tehnicii care se ocupă cu aplicațiile fenomenelor electrice și magnetice.

Familiarizarea copiilor cu utilizarea, producerea și folosirea energiei electrice în siguranță pentru ei înșiși și pentru mediu este un aspect foarte important în adaptarea la mediul în continua schimbare. Producerea și folosirea enegiei electrice cu protejarea mediului este un deziderat pe care copiii trebuie să îl învețe și să îl transmită părinților.

            Scopul activităților de la cercul Electrotehnică este de a oferi copiilor cunoştinţe, a le forma abilităţi, atitudini şi deprinderi referitoare la fenomenele, legile, principiile şi mărimile electrotehnice, la aplicaţiile şi utilizările acestora în domeniul electric, la măsurarea mărimilor electrice; acestea vor asigura copiilor baza necesară pentru cunoaşterea şi utilizarea unei game largi de componente, echipamente şi aparate electrice / electronice, pe care le vor utiliza în viața de zi cu zi, la școală, acasă sau în activitățile de recreere.

            Prezentul curriculum se adresează copiilor din grupele de la cercul de Electrotehnică. Este conceput pentru a fi studiat câte 2 ore pe săptămână, timp de 1 an, în cadrul unor activităţi cu caracter preponderent formativ – aplicativ.

Scopul principal este iniţierea elevilor în conceperea, realizarea, reglarea şi depanarea circuitelor electrice și electronice. 

Activităţile programate să se desfăşoare folosesc multe din cunoștințele dobândite de copii în zona formală a educației lor (la discipline din trunchiul comun: matematică, fizică, chimie, biologie, educaţie tehnologică) și contribuind la întărirea motivaţiei pentru studiul STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), în limba română ȘTIM (științe, tehnologii, inginerie și matematică).

În activitățile cercului Electrotehnică se promovează educația STEM prin utilizarea metodelor de predare bazate pe explorare, investigare și anchetă, și se vor prezenta / promova  modele de cariere în domeniul STEM, în așa fel încât copiii să regăsească exemple demne de urmate. Prin participarea unui copil la cercul Electrotehnică se inițiază alfabetizarea lui ştiinţifică.

Vârsta minimă: 10 ani

Informatică – prof. Stănărângă Cristian

Grupele de programare își însușesc cunoștințe începând cu bazele programării-pentru începători, ajungând la realizarea de algoritmi și programe de  nivel înalt-pentru avansați. Mediul de programare este limbajul Scratch, dezvoltat special pentru copii. Aici se pot integra imagini, elemente de sunet și muzică, ce facilitează acțiuni de descoperire, cu efect de însușirea cunoștințelor de programare. Grupele de operare învață să opereze în Windows și își formează deprinderi pentru realizarea documentelor tip Office.

Vârsta minimă: 8 ani

Palatul Copiilor Craiova-structura Filiași

Cultură și civilizație engleză – Prof. Băltărețu Mădălina

“De ce să studiem limba engleză într-un mediu non-formal?”

Cercul de Cultură și civilizație engleză – Filiași propune preșcolarilor și școlarilor de toate vârstele  activități complementare de aprofundare a limbii engleze într-un mediu prietenos și propice studierii unei limbi de circulație internațională.  Acest cerc are ca scop dezvoltarea capacității de comunicare în limba engleză, a spiritul creativ îmbinând empatia și dragostea pentru limba engleză cu performanța, obținerea de rezultate excelente la diferite concursuri  și examinări Cambridge.

Cercul de Cultură și civilizație engleză  este structurat pe grupe de începători, mediu , avansat/ grupe de performanță adresându-se tuturor categoriilor de vârstă.

Elevii vor fi introduși în stilul de viață anglo-american prin activități de comunicare îmbinând metodele tradiționale cu cele moderne, soft-uri educaționale prin poezii, cântece, jocuri de rol, mici scenete  și jocuri tematice interactive dezvoltându-le astfel abilitatea de socializare și totodată ridicându-le stima de sine.

De asemenea, elevii vor avea șansa de a-și lărgi orizonturile prin participarea la diverse activități în cadrul  proiectelor europene e-Twinning,  promovându-și propriile tradiții și obiceiuri și învățând  totodată despre tradițiile și obiceiurile altor țări prin interacțiunea cu elevi din diferite țări folosind limba engleză ca mijloc de comunicare.

Performanțele elevilor pot fi măsurate de către evaluatori externi prin înscrierea ulterioară de către dumneavoastră la examinările recunoscute internațional Cambridge, în funcție de nivelul de vârstă și cunoștințele acumulate YLE/KET/PET/FCE și în funcție de necesitățile ulterioare ale elevilor (pentru  intrarea în clasa a V-a intensiv engleză echivalare YLE Movers/ Flyers sau pentru clasa a VIII-a echivalarea cu Ket/ Pet pentru intrarea la liceu la clase de bilingv engleză ).

Dacă v-am stârnit interesul, nu ezitați și alăturați-vă echipei noastre!

Vârsta minimă: 6 ani

Jocuri logice – prof. Dinescu Cristina

La cercul de Jocuri logice ne propunem să ne împrietenim cu matematica, să dărâmăm orice supoziții de genul  “Matematica este neinteresantă”. Prin problemele de logică și perspicacitate, problemele de matematică distractivă, Sudoku, Tangram încercăm să dezvoltăm gândirea logică a elevilor.

Conștientizând conexiunile dintre matematică și realitatea înconjurătoare ne formăm deprinderile necesare lucrului individual și în echipă, putem lua decizii și ne putem forma raționamente concrete și corecte în orice situație dificilă din viața cotidiană.

Aceste cerc se adresează oricărui elev care își dorește să devină pe deplin conștient de multitudinea calităților tehnice și practice pe care le dobândește prin oferirea unui cadru și un context prielnic progresului.

Vârsta minimă:

Electrotehnică – prof. Coloj Liviu

Cercul de Electrotehnica își propune sa dirijeze pasiunile copiilor pe linia dezvoltării aptitudinilor native , a inventivitatea,  a creativității- o pasiune dirijata poate avea o finalitate fericita în orientarea spre o anumita profesie.

Conținutul programei de studiu conține noțiuni de electrizare a corpurilor, lipirea, rezistente,  bobine, condensatoare, transformatoare, diode semiconductoare și realizarea unor circuite cu materiale specifice.

La grupele de avansați, programa cuprinde si noțiuni mai complexe despre electromagnetism și aplicațiile sale , despre măsurări electrice și electronice și simularea unor unor circuite cu softuri educationale la computerele aflate în dotarea cercului.

Vârsta minimă: 8 ani

Etnografie/ Folclor -prof. Terheci Mihaela

Redescoperă România prin tradiții și povești! la Cercul de Etnografie și Folclor!

La Palatul Copiilor vă așteaptă o călătorie fascinantă prin tradițiile și obiceiurile tuturor regiunilor României!

În cadrul Cercul de Etnografie și Folclor, veți învăța despre harta țării noastre și veţi descoperi cum sărbătoresc românii din diferite colțuri ale țării. Vom explora legende, balade, povești și vom experimenta gastronomia tradițională specifică fiecărei zone.

Veti avea ocazia să participați la activități practice interesante, cum ar fi încondeiatul ouălor de Paște sau confecționarea mărțișoarelor, și să înțelegiți semnificația fiecărei sărbători și tradiții. Totul într-o atmosferă creativă și interactivă, care transformă învățarea într-o adevărată aventură!

Vă așteptăm să vă inscrieți pentru a deveni parte a unei experiențe unice de cunoaștere și descoperire a culturii noastre naționale.

Vârsta minimă: 8 ani

Protecția mediului/ Ecologie – prof. Bîrzanu Felicia

Cercul de Protectia Mediului-Ecologie își propune obiective majore ale protecției și conservării unor eșantioane reprezentative pentru spațiul biogeografic din zona Olteniei. Se va pune accent pe proiectele de mediu care reprezintă o cale spre educația ecologica dar și pe însușiirea unor deprinderi practice folosind materiale și date ca mijloc eficient de cunoaștere și ocrotire a naturii. Prin obiectivele propuse şi activităţile desfășurate în cadrul acestui cerc urmărim: conştientizarea copiilor de responsabilităţile ce le revin, sensibilizarea şi cultivarea în conştiinţa lor a necesităţii de a lupta împotriva degradării mediului ambiant, de a lupta pentru candoare, frumuseţe, lărgirea cunoştinţelor şcolarilor legate de protejarea mediului înconjurător. Copiii sunt puşi în situaţia de a explora realitatea, încearcă să perceapă efectele dezastrelor naturale, sunt implicați in activități concrete de informare și protejare a mediului înconjurător, participă la concursuri. Prin activitățile desfășurate contribuim la dezvoltarea personalității elevului, și a creativității lui, la construirea unei conduite morale, ecologiste.

OBIECTIVE:

  • Identificarea fenomenelor specifice lumii vii;
  • Dezvoltarea capacităţii de comunicare, utilizând corect limbajul ecologiei;
  • Dezvoltarea spiritului de investigaţie şi cercetare ştiinţifică, prin realizarea de experimente, demonstraţii, proiecte, portofolii;
  • Cultivarea unui comportament de respect şi protejare faţă de natură.
  • Expoziţii, mese rotunde, ateliere de lucru;
  • Participări la Concursuri Internaționale, Naționale, Interjudețene, Regionale, Județene (participare directă și indirectă)
  • Excursii și tabere tematice
  • Realizarea unor colaje, afișe, postere, pliante, machete, confecționarea unor costume ,
  • Vizionarea unor filme cu caracter didactic, pe diferite teme, activități de cunoaștere a speciilor de plante și animale
  • Activități în aer liber (activități de plantare și recunoaștere a speciilor de flori, arbuști , arbori, vizite de documentare, distribuire de pliante)
  • Proiecții de filme
  • Activități de valorificare a deșeurilor
  • Activități de ecologizare, igienizare
  • Jocuri și concursuri cu tematică ecologică
  • Ateliere eco de quilling și origami
  • Activități din Atelierul Fanteziei (confecționarea unor obiecte din materiale refolosibile: tablouri, păsări, animale, plante, confecționarea  unor costume ecologice, bijuterii eco, obiecte eco de Crăciun, obiecte eco de Paște, felicitări)
  • Scenete Eco

Vârsta minimă : 5 ani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *